2015. június 21., vasárnap

Prológus


"Dobókocka, akár egy tánc, a halállal"
 Milyen igaz... Az új vírus tombol, árvák, özvegyek, meghalt családok. Mi is egy pincébe húzódva vészeljük át. Kimerészkedni is csak én vagyok elég bátor, bent ne mmaradhatunk életünk végéig. Vagyis de, de a hátralévő életünk akkor egy - két hét lenne.
 Három utcányira van a "túlélő bolt" ahogy mi hívjuk. Kaja, innivaló, és egy - egy fegyver. A hideg föld az ágyunk, néha ráterítünk anyagokat, ha épp úgy alakul.
 De egy kis földalatti helységbe egy kis család azért könnyen elfér. Én, apa, anya. Ja, és Morzsa, a tejfehér macskánk.
 A mostani csomag beszerzése is nehézkes volt. 1 fertőzött rám támadt, de mindenkinél megtalálható tőr végzett vele, így minden visszakerült.

 - Alma, kenyér, vaj, kés, tej, víz, gyógyszer - pakolgatott anya a mini és rozoga hűtőbe, na meg a hozzátartozó kis szekrénybe - na meg tőr. Ebből már van vagy húsz.
 - És a ruhák meg wc papír? - tolta el onnan apa őt. - Oké, meg van. WC papír, ruhák, anyagok! - tartotta fel őket. - És... Ez mi Erica? - a kezében egy díszes levelet tartott, ami egyenesen a Kormánytól jött.
 Elkaptam tőle, és olvasni kezdtem.

 Kedves Thomson család!
 Lányuk, Erica Thomson nyertese lett a sorsolásunknak, melyben az életéért küzd. A legjobbakat keressük, és Ő is köztük van. A játék egyszerű.
 Négy fal között 12 játékos helyezkedik el a tábla körül. A falakon egy, egy ablak van, és azok mögött kettő, három feladat. A Dobókocka dönt. Mindegyik feladat fizikai vagy ésszerű. Rossz válasz, egyenlő a halállal. Mindez nem több pár óránál. A szülők a kamerákon keresztül figyelhetik a küzdelmet. Mielőtt elkezdenék ezt, a város főterén megrendezett eseményen fel kell állni. A Fertőzötteket legképzettebb katonáink tartják távol fél óráig. A kocsi értük jön holnap, pontban 12:00 kor.

 - Nincs is óránk! - mondja apa. Nem hiszem el, hogy ez izgatta legjobban.
 Én lefagyva álltam. Mi lesz, ha nem nyerek? Anya átölelt, majd nekiállt vajas kenyeret készíteni. Finom volt. Íztelen. Ami nem rossz, de nem is jó.

 Az eseménydúsan telt. Kb. 11:00 fele dübörögtek az ajtón. Egy Fertőzött.
 - Ne nyissátok ki! majd elmegy, ha nem reagálunk - parancsol apu.
 A betonos plafont bámultam, ahol egy, egy repedezést fedeztem fel.
 Kik lesznek a versenytársaim? Mi lesz, ha nem nyerek? Meghalok. És ha nyerek? Ezek a kérdések válaszolatlanul maradtak bennem.
 Nyugtalan alvó vagyok, de most még jobban rúgkapáltam.
 Aztán eljött a másnap dél...
 Kezdődjön a játék!
                                                                                                                      Erica Thomson
3007. 04. 17.
24:19
Tolnar, E. bázis

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése